Ситост

Ситостта и преяждането са важни регулатори за приема на храна, които имат пряко въздействие върху енергийния баланс и телесното тегло.

Каква е разликата?

Преяждането се появява по време на хранене. Това е чувството, което ни кара да мислим - "Хапнах достатъчно, по-добре да спра да ям". Ситостта е чувството между отделните хранения. Това е усещането за благополучие и отлагане на глада, което ни позволява да изразходваме енергията, която сме получили от храната.

Защо ситостта е важна за храненето и здравето?

Чувствата за ситост и преяждане регулират приема на храна и имат пряк ефект върху нашия енергиен баланс -  баланса между погълната и изразходвана енергия. Това се отразява върху телесното тегло, телесните мазнини, контрола на апетита и е свързан с проблемите на затлъстяването.

Кои фактори влияят върху ситостга?

Има четири групи фактори:
  • Индивидуални фактори - като възраст или ниво на физическа активност
  • Фактори на околната среда - като гледане на телевизия по време на хранене
  • Хранителен състав
  • Физически и химически характеристики на храните.

Затлъстяването е глобален здравословен проблем със сериозни последици. Повече информация за регулирането на апетита ще подобри нашите познания за причините за затлъстяването. Хранително вкусовата промишленост като цяло може да има огромно влияние върху този обществен здравословен проблем като разработи концепции за здравословно хранене, които са насочени към постигане на ситост на населението.

Знаете ли, че...

Перфектната комбинация от протеини и фибри във вкусна и здравословна закуска съществува!