Пълнозърнести храни

За приготвянето на пълнозърнестите храни се използват зърна от различни култури. Това означава, че след смилането си те съдържат всички годни за консумация съставки на зърното (трици, хранителната част около зърното и зародиша) в оригиналните им пропорции. Пълнозърнестите храни са важни за нашето здраве, защото съдържат фибри, протеини, витамини, минерали, антиоксиданти и растителни ензими. Без значение под каква форма се консумират, дали като трици, мюсли или хляб пълнозърнестите храни имат благоприятен ефект върху жизненоважни системи и функции в организма.

Какви са ползите?

Има сериозни научни доказателства, че консумацията на пълнозърнести храни е защита срещу хронични заболявания като: сърдечно-съдови, диабет тип 2, затлъстяване и рак.  

Сърдечно-съдовите заболявания са причина за 44% от смъртните случаи в Европа (за мъже) и 38% (за жени). Консумацията на пълнозърнести храни 3 пъти дневно намалява риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания с 30%. 

Затлъстяване: Близо 15% от белгийското население има индекс на телесната маса (Body Mass Index BMI) над 30. В България хората с нормален индекс са около 46 %. С наднормено тегло или затлъстяване (BMI от 26 до 30) са повече от 27% от българското население. Статистиките за деца са също тревожни. 

Рак: Диета, богата на пълнозърнести храни намалява риска от рак с около 34%.

Колко трябва да ядем?

Wholegrain Като цяло препоръките са различни в различните страни, но общоприето схващане е, че голяма част от дневния прием на зърнени храни трябва да бъде набавен от пълнозърнести съставки. Например в Съединените Щати се препоръчва да се консумират поне 50 грама ежедневно.

За да се увеличи потреблението на пълнозърнести храни, консуматорите искат тези продукти да бъдат лесни за идентифициране, широко достъпни, лесни за приготвяне или консумация и с отлични вкусови качества.

Свързани уебсайтове