2 авг 2024
„Иновация“ е не просто модерна дума в динамичния пейзаж на хлебарството, сладкарството и шоколатиерството. Да измисляш вълнуващи нови продукти е ключът към спечелване на потребителите и създаване на привлекателни ниши в един конкурентен пазар.
Разбирането и адаптирането на новите тенденции е от изключителна важност, за да бъдеш актуален на пазара. Ето защо в Taste Tomorrow проследяваме теченията, които оформят нашата индустрия. Изследвахме трите най-важни промени на пазара, които да имате предвид в своите иновации и развойна дейност, така че нека ги разгледаме!
Комфорт и оферти, на които потребителите не могат да устоят
Изкуственият интелект предизвиква огромни промени в хранително-вкусовата промишленост. Не само с илюзорни продукти като Coca–Cola Y3000 drink с нейния AI-генериран аромат и дизайн на опаковката, но най-вече в клиентско обслужване и вътрешната обработка на данни. Има захранвани от AI магазини, AI инструменти, които помагат за прогнозиране на продажбите, AI решения за приемане на поръчки и приложения, управлявани от AI, които помагат за стимулиране на продажбите. Всички тези опции правят живота на потребителите малко по-лесен.
Помислете за Aramark 24/7 Quick Eats store в кампуса на Канадския Университет. Студентите там, които жадуват за лека закуска посред нощ, могат да влязат в магазина, да вземат бисквитка и просто да излязат, без да се налага да минават през каса или да уреждат покупките си. Те дори биха могли да продължат да четат учебника си, докато го правят. Иновативният магазин без каса изисква нулев персонал и предлага поглед към бъдещето на търговията на дребно с храни, където удобството среща иновациите.
Броят на потребителите, които искат магазините да бъдат много по-автоматизирани, нараства: от 35% през 2018 г. до 42% от потребителите сега. За тяхно щастие, изкуственият интелект революционизира пейзажа на ресторантите за бързо хранене и търговията на дребно, предлагайки несравнимо удобство и персонализирани изживявания.
Много заведения за хранене експериментират с AI технология, за да насърчат по-силно свързване с бранда и да повишат лоялността на клиентите. Най-важното оръжие, с което разполагат, за да очароват потребителите, са персонализирани оферти като ексклузивни менюта или просто оферта за кафе и поничка в точното време и на точното място. Starbucks успешно използва AI, за да увеличи честотата на посещенията и изразходваната сума в своите обекти, най-вече чрез добре обмислена програма за награди. Милиони нови членове се присъединяват към програмата на кафе веригата всеки месец, за да получат специални оферти и награди, което прави технологията печеливша за всички.
Оригиналните съвместни творения са начинът да генерирате шум с ограничен бюджет
Пускането на неочаквани кобрандирани продукти привлича вниманието на потребителите и завладява индустрията. Сътрудничества, които бихме сметнали за немислими само преди няколко години, сега са на мода. Сътрудничество между McDonald’s и марка за красота? Защо не, сега можете да закупите консумативи за маникюр с пържени картофи и бургер. Продукт, пуснат от марката френски макарони Fauchon и доматения кетчуп Heinz като шега? Разбира се, запознайте се с TomaCaron. Колкото по-скандално, толкова по-добре. Тези сътрудничества придават свеж и вълнуващ привкус на традиционните продукти и предлагат на потребителите уникално и запомнящо се изживяване.
Често силно лимитираните колекции – в случая, само 57 кутии макарони с доматен кетчуп – изглежда като да са продиктувани от старата поговорка, че няма такова нещо като лоша реклама. Това обаче би подценило уменията на отговорните маркетингови отдели. Изненадването или шокирането на потребителите е най-добрият начин да спечелите алгоритмите на социални медии и да достигнете до нови аудитории.
Да си партнирате с друга марка означава, че ви виждат и техните последователи. Това прави тези луди сътрудничества интелигентен начин за генериране на шум с ограничен бюджет. Помислете за шоколадовите бонбони за Свети Валентин, вдъхновени от броколи, които производителят Tender-Stems създаде в партньорство с Chococo. Идеята е толкова неочаквана и абсурдна , че дори им осигури безплатно отразяване в пресата- нещо, което не е толкова лесно за производител на броколи.
Смелите, многоизмерени вкусови преживявания са добре дошли
Границите на предлагането в пекарни и сладкарници се разширяват все повече в опит да възбудят сетивата на потребителите. Смесването на класически печива и сладкиши в сладки хибриди – кронат, кръфин и бруки – стана обичайно. Сега потребителите се тълпят, за да прегърнат още по-смели иновации – неустоимото съчетание на сладки и солени вкусове в хибридни формати. Нововъведенията се множат!
Добавянето на солен елемент придава завършеност и дълбочина на сладкото, просто си помислете за мъфини с бекон и кленов сироп, десерти в тако подложка, карамелизирана лучена фокача с круши и горгонзола и пикантни гризини с мед и чесън. Dohnut London – преди това дом само на сладки понички – сега предлага дагел, пикантна поничка, пълна с крема сирене и див лук и покрита с микс от подправки.
Веригата ресторанти Walk-On's отива още по-далеч с комбинацията от бургери-понички. Техните нови Beignet Cheeseburger Sliders съчетават две сладки бухтички с ръчно направени бургери, бекон и топено сирене. Дръзката солено-сладка вкусова комбинация отдава почит на корените на марката в Луизиана. Те дори поръсват бухтичките с пудра захар!
Taste Tomorrow е най-голямата екосистема за потребителски проучвания в сферата на хлебарството, сладкарството и шоколадовата индустрия в света. Постоянно проследяване на поведението, нагласите и избора на местните и глобални потребители, задълбочени прозрения. Можем да използваме тези прозрения, за да проследим развитието на тенденциите и да разкрием нови. Открийте повече за нашата методология.
Присъединете се към хиляди професионалисти - пекари, сладкари и шоколатиери - които разчитат на Taste Tomorrow за вдъхновение. Не пропускайте нищо – абонирайте се за нашия бюлетин сега и създайте най-актуални продуктови иновации!