3 текстури под светлината на прожекторите при новите сладкиши, печива и шоколад

2 авг 2024

Retail
Cross-category
Patisserie
Hospitality
Trend Updates
Artisans
Hype & Trend Signal
Chocolate
Foodservice
Industry
Bakery
Trend
Chocolatiers

В Taste Tomorrow предлагаме непрекъсната подкрепа и вдъхновение за клиентите от хранително-вкусовата промишленост, подхранвани от обстойни потребителски проучвания. Според нашите последни данни, консистенцията се е превърнала във ключов елемент за потребителите, стимулирайки техния интерес и оформяйки предпочитанията им. От понички с полутечен пълнеж до XXL многослойни кроасани и ултра-пухкави бриош питки, текстурата е повече от най-новата мода! Тя определя избора на потребителите днес.

Искате ли да приложите иновативни и достойни за Instagram текстури в унисон с потребителските предпочитания? Вдъхновете се от тези 3 сетивни изживявания:

1. Дъвчаща консистенция

Малко повече дъвкане за продължително и удовлетворяващо вкусово преживяване

Популярната рецепта за кукис с карамел и лют сос на New York Times се разпространи като вирус бързо след публикуването ѝ. Не само заради комбинацията от пикантни и сладки вкусове, но най-вече заради възхитителната текстура: хрупкава отвън и дъвчаща отвътре. Докато дъвчащите текстури традиционно заемат по-задни места в западната традиция, популярността на дъвчащите печива и сладкиши сега нараства. Търсенето на кун-аман, мочи и пао де кежу (бразилско хлебче със сирене) доказва променящите се предпочитания на потребителите и желанието за по-разнообразни хранителни изживявания, изпълнени с наслада.

Особено в САЩ, Великобритания, Канада, Индия и Австралия любовта към дъвчащите сладкиши нараства. Тази промяна отчасти произтича от глобалните кулинарни влияния, например японския мочи, тайванския бабъл тий и индонезийските бонбони куе лапис. Привлекателното на дъвчащите текстури е способността им да осигурят по-продължително и приятно изживяване при хранене, позволявайки на вкусовете да останат по-дълго в устата. Това допринася за по-голямо цялостно удоволствие от сладкишите или печивата.

Друг аргумент за появата на дъвчащи текстури е популярността на класическото канеле. Този типичен френски сладкиш с хрупкава прегоряла карамелена коричка и дъвчаща вътрешност получи подобрение в корейските пекарни. Те започнаха да пълнят канелето, за да добавят допълнителна текстура и вкус. Тенденция, която намери своя път към пекарни като Kudo в Мелбърн, където се продават пълнените канеле с интересни вкусове като пандан и корени таро, Фереро Роше, матча и чай от жасмин с праскова и малина.

2. Многослойна текстура

Деликатните слоеве предлагат най-доброто удоволствие

Има ли нещо по-удовлетворяващо от разкъсването на кроасан? Златната външност се разпуква, за да разкрие безкрайни слоеве от маслени люспици тесто. Привлекателността на многолистната текстура се крие в нейната деликатна, слоеста консистенция, която без усилие се рони или натрошава, когато я отхапете, създавайки мултисензорно изживяване. Тази уникална текстура подобрява цялостното изживяване при хранене, като добавя сложност и дълбочина на вкусовете, като същевременно ангажира сетивата със своите визуални и тактилни качества. Множество изключително успешни и отличителни хибридни сладкиши и печива от последните години споделят общ атрибут: притежават многослойна консистенция, която напомня за класическия кроасани.

В момента онлайн аудиторията е пленена от огромния XXL кроасан от £25, който е двойно по-голям от размера на главите на тези, които го показват в TikTok. Огромният размер на творението на Philippe Conticini го прави също и толкова многослоен. Другата мода е плоския кроасан (познат и като „смачкан“), който първоначално се появява в Корея, но сега намира своя път и отвъд океана. Суровото тесто се покрива със захар и се притиска между две тави при изпичането, за да се създаде плоска и хрупкава карамелизирана външност, която след това се потапя в шоколад. Всички буквално пощуряват!

Но привлекателността на многослойната текстура може да се намери в по-широки приложения от кроасана. Откриваме и солен палмиер (бутер изделия „сълзица“) с пълнеж като бекон, сирене, песто или карамелизиран лук. Популярността на палачинките със зелен лук е друг пример, както и популярните обърнати бутер тартове. Всяко от тези лакомства пленява потребителите с визуалната привлекателност на безкрайните слоеве и невероятното усещане при консумация.

3. Смесване на текстури

Хибридите създават сензорно преживяване

Хибридните печива са сами по себе си продуктова категория, но предишните модни тенденции обикновено бяха фокусирани върху формата: ще споменем само изделия като кръфина, крофъла и мочидонъта, които играят със специфичната форма на изделията. В днешно време преживяваме преминаване към хибриди, които обединяват взаимно отричащи се текстури.

Вземете например кроасана от бисквитено тесто или „круки“. Тази мода, тръгнала от TikTok не представя класическия кроасан в нова форма. Иновацията идва от комбинацията на кроасан с полуизпечено тесто за куки с шоколадови парченца. Многолистен кроасан, напълнен с дъвчащо бисквитено тесто и хрупкав шоколадов чипс, покрит с хрупкава куки коричка.

Същото важи и за Pizza Cupcake, която може да се намери по хладилните рафтовете на супермаркетите в САЩ след участие в телевизионното шоу Shark Tank. Солената закуска е описана като „многолистна, маслена, тестена“ на опаковката на продукта, но маркетингът се фокусира върху различен текстурен аспект: разтягането на разтопения кашкавал в средата на изделието. И двете печива са резултат от смесване, фокусирано върху текстури, което предлага на потребителите приятно и неочаквано изживяване при хранене.

Милениалите търсят текстурата

Най-важната аудитория за хляб, шоколад и сладкарски изделия, фокусирани върху текстурата, изглежда са милениълите, най-авантюристичното поколение в това отношение. Според проучване на Innova Market Insights, 68% от тях заявяват, че текстурата влияе върху решенията им за покупка, срещу средно 60% за всички поколения. Консистенцията е много важна и извън това наблюдение. Почти половината от потребителите споделят, че „държат повече на изживяването, което дава текстурата, отколкото на списъка със съставки на продукта“. Затова се уверете, че обръщате специално внимание на хрупкавостта, дъвчащата консистенция, гладкостта или ронливостта на следващото ви творение.

За Taste Tomorrow 

Taste Tomorrow е най-голямата екосистема за потребителски проучвания в сферата на хлебарството, сладкарството и шоколадовата индустрия в света. Постоянно проследяване на поведението, нагласите и избора на местните и глобални потребители, задълбочени прозрения. Можем да използваме тези прозрения, за да проследим развитието на тенденциите и да разкрием нови. Открийте повече за нашата методология.

Бъдете първи в най-новите тенденции в бранша и потребителските прозрения

Присъединете се към хиляди професионалисти - пекари, сладкари и шоколатиери - които разчитат на Taste Tomorrow за вдъхновение. Не пропускайте нищо – абонирайте се за нашия бюлетин сега и създайте най-актуални продуктови иновации!

Related Articles