3 модни вкуса при печивата, сладкарството и шоколада

2 авг 2024

Retail
Cross-category
Patisserie
Hospitality
Trend Updates
Artisans
Hype & Trend Signal
Chocolate
Foodservice
Industry
Bakery
Trend
Chocolatiers

В бързо развиващия се свят на храните както големите производители, така и занаятчиите са изправени пред постоянното предизвикателство да бъдат в крак с променящите се потребителски предпочитания. Ето защо в Taste Tomorrow провеждаме задълбочени, постоянни анализи, за да предоставим своевременна подкрепа и вдъхновение на хранително-вкусовата промишленост чрез безценни потребителски прозрения.

В тази статия с вълнение разказваме за три вкусови профила, които олицетворяват горещите тенденции на пазара и могат да бъдат отправната точка във вашите иновации.

1. Премиумизиране чрез изтънчени вкусове

Класическите вкусове се надграждат с алтернативи от висок клас

Потребителите са в постоянно търсене на изключителни вкусови изживявания, така че забелязваме промяна, при която добре познати вкусове като класическото „кафе“ и скромен „портокал“ правят път на по-различими варианти като „еспресо арабика“ или „каламанси“, цитрусов плод от Филипините. Тези изискани вкусови предложения обединяват противоречивия копнеж за уникални вкусове и добре познати опции, които хората обичат.

Преминаването от традиционни вкусови профили към гурме опции може да произтича от желанието да сигнализирате, че сте кулинар със силно развито небце. По-вълнуващо и готино е да хапнете юзу кукис, отколкото традиционната лимонова бисквитка, оттук и премиумизирането на вкусовете, което виждаме да се случва в момента. Класическите опции се заменят с подобни, но по-високи като клас алтернативи. Помислете за:

● Шам фъстък – сицилиански шам фъстък

● Ванилия – мадагаскарска ванилия

● Шунка и кашкавал – опушена с дъбов чипс медена шунка и ементал

● Бадем - Амарето

● Мента – мароканска мента

● Домат - балсамови запечени чери домати

● Лимон - лимони от крайбрежието на Амалфи

Производителят на малки партиди шоколад Dandelion Chocolate придава на изделията си лукс, ексклузивност и мистичност, като рекламира своите блокчета от единствен произход какаови зърна по начин, подобен на вината. В тяхната лимитирана серия от блокчета те ферментират какаовите зърна с отличителна подправка. Зърната „Kokoa Kamili, Танзания, реколта 2023 г., партида 1“ , подложени на ферментация с канела, дават вкусови нотки като сметана от Девъншир, круша и ванилия според шоколадовия бранд. Това звучи като съвсем различна игра от „простото“ блокче шоколад с канела, нали?

2.  Сладко и пикантно

Огнена комбинация от комфорт и вълнение

Днес 65% от потребителите по света искат да опитат комбинации от вкусове, които първоначално са необичайни. Swicy – ​​комбинацията от сладко и пикантно – уцелва точното място. Използването на пикантни или загряващи съставки в традиционни сладки творения, като торти, сосове, напитки, сладкиши и шоколад, определено е необичайно. Или поне беше така.

По-специално в Канада, Индия, Индонезия, САЩ и Обединеното кралство потребителите обожават използването на подправки и люти съставки в сладки приложения, според данните от Taste Tomorrow. Пикантността предлага елемент на вълнение и новост към традиционните успокояващи вкусове, като шоколад, ягода или ванилия. И тъй като пикантността технически не е вкус, а сетивно изживяване, тя носи на трапезата леко парене или гъделичкане.

Новите сладко-пикантни храни често са вдъхновени от чушки или смеси от люти подправки от световните кухни. Помислете за корейска паста гочугару, мексиканска подправка тажин, индонезийската шамбал оелек или китайското масло от хрупкаво чили. Освен вкус, тези аромати придават уникалност и усещане за приключение на печива, сладкиши и шоколад.

Шоколадовото мочи хабанеро от  Mochidoki е перфектен пример за това как невероятното съчетаване на сладки и пикантни вкусове от цял ​​свят носи вълнение, новост и тръпка. Дъвчащата, пълнена оризова сладка мочи от Япония получава изненадващ заряд от мексиканското хабанеро, една от най-лютите чушки на света. Богатият и сложен вкус на какаото хармонира изключително добре с пикантната чушка, а огненият вкус контрастира приятно с меката текстура на мочи, за тези, които се осмелят да опитат...

3. Творения, вдъхновени от алкохолни напитки

Наздравица за иновациите с аромат на питие

Искате вашите продукти да се открояват на пренаситения пазар? Изберете вълнуващи творения, вдъхновени от напитки. От самбука и еспресо каноли до шоколадови блокчета с шампанско и торта „Гинес“, използването на алкохолни напитки предлага сложност на вашите творения, както и известна разточителност.

Конкретните алкохолни напитки на мода в момента, са бърбън, мескал, самбука, шери, шампанско и коктейли като еспресо мартини, московско муле и мохито. Алкохолните напитки придават на всяко лакомство малко острота. Не само защото шоколадовата тортата с уиски просто не е подходяща за деца, но и поради дълбочината на вкуса. Мескал – по-смелият брат на текилата – внася опушени нотки в шоколадово блокче, а самбуката съчетава силата на алкохола с изненадваща вкусова комбинация на анасон и женско биле.

Така че давайте напред и вдъхнете на вашите творения алкохолен привкус! Само не забравяйте, че когато става въпрос за угаждане, умереността е ключова. Искаме потребителите да се хранят отговорно и да се наслаждават на лакомства, а не на махмурлук.

Bang Bang Bakehouse е пекарна, специализирана в торти с ром, на която те придават съвременна нотка например чрез коктейлен привкус. Помислете за торта с ром кокито, която има вкус на южноамериканския коктейл с кокосово мляко, покрита с препечени трохи от пекан. Създателите на тортите с ром смятат, че животът трябва да се празнува по-често – какъв по-добър начин да направите това от хапването на лакомство с аромат на коктейл? Ето защо те продават торите си в индивидуални буркани: потребителите не трябва да чакат специален повод, за да се насладят на своите румфети или торта с ром еспресо мартини.

Основни пазари за тази тенденция

Ръст в онлайн разговорите, свързани с алкохолни аромати в печива, сладкиши и шоколад (днес в сравнение с миналата година):

За Taste Tomorrow 

Taste Tomorrow е най-голямата екосистема за потребителски проучвания в сферата на хлебарството, сладкарството и шоколадовата индустрия в света. Постоянно проследяване на поведението, нагласите и избора на местните и глобални потребители, задълбочени прозрения. Можем да използваме тези прозрения, за да проследим развитието на тенденциите и да разкрием нови. Открийте повече за нашата методология.

Бъдете първи в най-новите тенденции в бранша и потребителските прозрения

Присъединете се към хиляди професионалисти - пекари, сладкари и шоколатиери - които разчитат на Taste Tomorrow за вдъхновение. Не пропускайте нищо – абонирайте се за нашия бюлетин сега и създайте най-актуални продуктови иновации!

Related Articles