6 дек 2024
Разгледайте най-горещите тенденции в хлебарството за 2025 г. с insights на Taste Tomorrow — задължителни за всеки експерт в хлебарската индустрия. Използвайте местни съставки, тенденция, която поставя акцент върху регионалните продукти и подкрепя местните фермери. Отговорете на нуждите на здравословно настроените потребители с опции, които са добри за червата, предлагайки вкусни хлебни изделия, които щадят храносмилателната система. Продължете да следвате вълната на популярния хляб със содено тесто и не спирайте да омагьосвате клиентите с вечната привлекателност на обичаните класически хлябове и сладкарски изделия.
Използвайки интелигентен AI за анализ на предпочитанията на потребителите в хлебарството, Taste Tomorrow ви дава ясна представа за бъдещето. Това не са просто предположения; а конкретни съвети, които ще ви помогнат да създавате хлебни изделия, които хората ще искат утре. С Taste Tomorrow сте готови за следващото в света на хлебарството.
Здравословните черва са важни за общото физическо и психическо благополучие, факт, който е широко разпознат сред потребителите благодарение на популярния документален филм на Netflix от 2024 г. ‘Hack Your Health’ и видеата в TikTok на влиятелни личности, като The Stomach Doc. Потребителите адаптират своите диети според това ново знание, което води до стабилен растеж на тенденцията за здравето на червата. В Китай и португалоговорящите страни се прогнозира пик на тенденцията с растеж от 8% до 9% през 2025 г., според изследването с изкуствен интелект на Taste Tomorrow, подкрепено от глобалното проучване на потребителите.
Потребителите, които искат да се хранят по начин, който е добър за храносмилателната им система, избират съставки с високо съдържание на фибри и храни, обогатени с пребиотици, пробиотици и постбиотици. Това е добра новина за хлебарската индустрия, където има много опции, които са полезни за червата, като пълнозърнести, богати на фибри и високо-фибрени хлебни изделия, а дори и хлябове, обогатени с содено тесто. Брандовете, които водят потребителите през територията на здравето на червата, ще имат голямо предимство спрямо конкуренцията. Помогнете на здравословно настроените потребители да направят правилния избор – например, като обяснявате разликата между пребиотици и пробиотици или като добавяте твърдения за здравето на червата върху етикетите – това ще ви отличи и ще изгради доверие.
Индивидите, които дават приоритет на здравето на червата, обикновено възприемат холистичен здравословен подход, като признават, че щадящите червата храни допринасят положително както за физическото, така и за психическото благополучие. За да се харесате на тези загрижени за здравето си потребители, рекламирайте двойните предимства на щадящите червата печени изделия. Съставките, известни със своите многостранни ползи за здравето, са фибри и пълнозърнести храни, също и какаови зърна, ленени семена, кокосово брашно и подправки като куркума.
Потребителите обичат да запазват нещата близо до дома. Хлебните изделия, приготвени с местни съставки, не само че се възприемат като по-свежи, но също така и като по-здравословни и по-вкусни. Освен това, когато се купуват от местни предприемачи, клиентите получават допълнителната полза да подкрепят своята общност. Не е чудно, че хората избират хляб, приготвен с местни съставки по целия свят. Според изследванията на Taste Tomorrow, през 2025 г. тенденцията за местна автентичност се прогнозира да нарасне в Китай (+40%), англоговорящите региони (+32%) и германоговорящите региони (+27%). Испаноговорящите и португалоговорящите райони също ще имат стабилен растеж.
Пекарната като австралийската Miller + Baker ще се възползват от този растящ интерес към местно произведени хлебни изделия. Тази артизанска пекарна с квас се отличава с това, че произвежда своите хлябове и сладкарски изделия с брашно, прясно смляно на място. Те получават всички свои зърнени култури от фермери в Западна Австралия, които са ангажирани с устойчиво земеделие. Miller + Baker е открита относно източниците си, като осигурява на клиентите информация за произхода на съставките. Например, твърдото пшенично брашно, което използват за своите хлябове, е доставено с гордост от семейството Хагерти от Mollerin.
Тази тенденция не се отнася само до местни съставки, но и до приемането на местни вкусове и формати с културно значение. От традиционни китайски лунни торти до немски претцели, потребителите все повече се привлекат от хлебни изделия, които отразяват тяхното културно наследство и местни кулинарни традиции. Това добавя слой на автентичност и емоционална връзка.
Тази тенденция за местна автентичност е естествен партньор на движението на устойчивото земеделие. И двете приоритизират произхода на съставките като основен проблем. Ако искате да се възползвате от тази тенденция, не забравяйте да подчертаете произхода на съставките върху опаковката, в маркетингови кампании и в директна комуникация. Разказването на истории е незаменимо за привличането на вниманието на потребителите, когато става въпрос за местната тенденция за автентичност.
Изглежда прекрасно, има невероятен вкус и предлага здравословни ползи. Не е чудно, че популярността на кваса не показва признаци на забавяне. То остава най-бързо развиващата се тенденция в хлебарската индустрия, с нарастващ интерес в англоговорящите (+7%), китайскоговорящите (+14%) и френскоговорящите региони (+40%). Независимо дали става въпрос за пица, бейгъли, тост или мъфини – ако е приготвено с квас, ще изчезне от рафтовете.
Нашият съвет? Използвайте квас за всякакви приложения, освен традиционния хляб, или смесете класическия вкус на квас с други (здравословни) съставки. Защо не опитате бриош с квас и тъмен шоколад? Или добавете малко кимчи за допълнителен пробиотичен ефект върху здравето на червата? Потребителите оценяват сенсорната привлекателност на кваса и отличителният му вкус и текстура ще премиумизират всяко приложение, което създадете. Базираната в Хонг Конг пекарна Alive Bakery прилага това много добре, те предлагат руло с канела и квас, хляб със смокиня и орехи и дори сладкиши с квас и червени фурми.
Приемането на класическите любими хлебарски изделия е надежден начин да привлечете клиенти. Тези познати продукти продължават да радват потребителите и през 2024 г., като се очаква те да се радват на най-голям растеж през 2025 г. по целия свят. Хлебарското майсторство, вечните формати и традиционните техники на печене са най-високо ценени в англоговорящите, китайскоговорящите, френскоговорящите, германскоговорящите и португалскоговорящите пазари. Според нашия задълбочен анализ на данните в Taste Tomorrow се очаква разговорът около класическите пекарни да нарасне със 17% до 31% през 2025 г.
New York Magazine потвърди, че ентусиазмът към висококачествените пекарни няма да изчезне скоро. „Ню Йорк никога няма да се умори от кроасани, стига да има опашка за закупуването им“, пишат те. Нови пекарни се отварят всяка седмица и успяват да се разпродадат още на първия си ден без големи маркетингови кампании. Класическите ламинирани сладкиши като кроасана и кифличките с шоколад продължават да пленяват небцето на хората.
Тези класически печива предлагат комфорт и са леснодостъпна форма на лукс. Доверете се на това потребителско предпочитание, като подчертаете изпитаната природа на вашите класически рецепти. Представете „класическа колекция“, която подчертава най-обичаните евъргрийни и се фокусирайте върху автентичността и майсторството на вашите продукти. Изберете първокласни съставки като шоколад с произход и зърнени култури, за да увеличите допълнително автентичността и превъзходния вкус на вашите класически печива. Потребителите ще го харесат.
От повече от десетилетие, Taste Tomorrow помага на професионалисти в хлебарската, сладкарската и шоколадовата индустрии, като предвижда бъдещите потребности чрез глобални задълбочени проучвания на потребителите. За да направим тези прогнози за тенденциите през 2025 г., ние анализираме онлайн данни за потребителите с помощта на напреднала семантична AI технология. Наблюдаваме онлайн търсения и разговори за хляб, сладкиши, торти и шоколадови продукти на седем различни езика и в повече от 50 пазара. Тези данни след това се комбинират с информация от най-голямото глобално проучване на потребители в индустрията, което предоставя цялостна глобална перспектива за настоящото и бъдещото състояние на хранителната индустрия.
Разберете какво търсят потребителите в техните торти, финни сладкарски изделия и шоколадови продукти. В нашия обзор на най-горещите тенденции в сладкарството и шоколадовите изделия за 2025 г. ще откриете, че има огромен интерес към мощните съставки и технологично вдъхновени творения.